H παρούσα έκθεση εμπειρογνωμοσύνης εξετάζει τον ρόλο του τουρισμού στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης, αναγνωρίζοντας την ανάγκη να κατευθυνθεί προς ένα μοντέλο καθαρού θετικού αποτυπώματος (net positive), καταγράφει τις τρέχουσες σχετικές πρωτοβουλίες στην Ελλάδα και διεθνώς, καθώς και τις σχετικές προκλήσεις και ευκαιρίες για τον τουρισμό στην Ελλάδα. Η μελέτη καταλήγει σε 21 προτάσεις για την προώθηση του βιώσιμου τουρισμού στην Ελλάδα. Οι προτάσεις αυτές ιεραρχούνται με βάση τα κριτήρια οφέλους και δυνατότητας υλοποίησης και ομαδοποιούνται στις ακόλουθες τέσσερεις ενότητες: Διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος, Συνέργειες, ενημέρωση, εργαλεία & καλές πρακτικές, Ευθυγράμμιση της τουριστικής στρατηγικής με την πορεία προς έναν αμιγώς θετικό αντίκτυπο, Παρακολούθηση & αξιολόγηση.